Salam,
Hi all.. Just now sa p menyampuk dalam salah satu topic di Maxis Forum bcos I need to terminate my Maxis Broadband service. Rupanya senang saja pula mo terminate ni broadband service.
Baru kejap sa post sa punya request utk terminate my broadband service sana forum, trus tidak sampai sejam sa kena call tu pihak Maxis regarding my request.
I expect diorang ni akan pujuk and
pancing dulu customer yg request utk terminate their service dengan offer, discount, and etc.. Tapi tidak pula.. haha.. Diorang just minta confirmation..tanya no.ic, cara kita selalu byr bil macamana, and bgtau yg akan ada 1 lg bil akan diterima untuk this month hujung bulan ni (this is for my case la sbb bil sa stiap bln cut off dia ialah 28hb, means tym tu lah bil dlm bulan tersebut akan dikira)..
I don't know if they already change their style; x counterback kita punya request dgn promosi, discount, etc.. maybe sbb tym sa hntr request sa sana Maxis Forum pun jm9 malam sda.. Lewat sudah kan.. Sa betul-betul fikir yg they will only entertain me bila esok pagi..haha, masih kerja rupanya dorg ni malam-malam camni.. and dorang mesti penat suda tu mo pujuk2 customer, counterback the termination request dgn offer itu ini.. baguslah tu.. So, I suggest kepada sesiapa yang mau terminate their broadband service, you better do that waktu malam sekitar jam8 macam tu supaya dorg terus perform apa yang sepatutnya kita minta tanpa banyak buat iklan.. hahah..
Orang Maxis tu cakap, diorang akan terminate the service within 2 hours. Terus entah apa yang sy fikir tym tu, sa tanya la dengan orang Maxis tu: "kalau saya mau terminate pada 28hb, cas bil tetap sama tak??"..dlm fikiran tym tu, kalau bil yg bakal sy terima nnti tetap sama jumlahnya iaitu RM68, lebih baik sy guna until the cut off time iaitu sehingga 28hb ni.. Tapi nasib nice jg orang Maxis tu, dengan jujurnya dia menasihati sy: "kalau cik nak terminate pada 28hb, boleh juga dan bayaran bil adalah seperti biasa RM68.. Tapi kalau cik nak terminate sekarang, bayaran bil lebih murah sebab dia akan kira sampai hari ini saja"... (actually, sy x pasti lg orang Maxis tu jujur atau x bg statement tu.. harap2 betullah kan.. jangan pula bila terima bil nanti langsung x kurang sikit pun but still RM68.. Hmmmm.. Mesti sa marah tu berabis kalo gtu.. Grrrr.. Harap2 orang tu jujurlah kan.. hehe.. ^^)
Sudah lebih kurang 2 tahun sy guna service broadband Maxis ni.. Itu modem/dongle broadband memang sudah tidak terikat dengan kontrak apa-apa, so xpayah bagi balik dengan Maxis.. BTW, the reason I want to terminate my broadband service ialah kerana saya merasakan bil yang saya bayar itu agak mahal & I have other alternative utk internet. Lagipun, ada pelan lain yang lebih murah berbanding dgn apa yang saya bayar sekarang iaitu lebih kurang RM68 sebulan (3GB punya kuota).. My modem/dongle pun sebenarnya rosak sda last month, nasiblah Mr.Dinasour ada modem yang sebijik dengan modem Maxis sy tu, dgn baik hatinya Mr.Dinasour 'bagi' sy guna.. Thank you.. huhu~ I still need internet, tanpa internet kerja sy memang x jalan.. huhuhu~
**P/S: Sebelum anda ingin hantar permintaan/cadangan/komen/dll di Maxis Forum, anda haruslah register dulu dalam forum tu.. ^^
Thank you for reading.. Nite nite..
--UPDATE: 27/12/13--
Maxis call lagi.. Hmm, diorang ni mmg x bole kasi lepas customer dgn bgitu mudah.. Hari tu semasa sy terminate servis broadband diorang langsung tidak counterback/offer apa2 supaya saya terus langgan servis diorang.. Tapi hari ni, naaaaaa...huhuhuh~ Dorang kc offer sa RM18/sebulan dgn data 1GB.. hahah.. kamu rasa sa termakan ka x pancingan dorang ni??
Jeng.. Jeng.. Jeng!!!
Huhuhuhu.. sa betul2 terkena, officially melanggan semula servis broadband dorg.. hahah.. sot2..
tp okla jg, RM18 sj..lgpun bila sa balik KK baru sa guna broadband ni, jd 1GB tu berbaloilah kn?? Sa terima sbb murah & 1GB is enough for me.. Plus, sa x terikat dgn apa2 contract & bila2 masa sa ble kc terminate smula.. manalah tau kan, kalo akan dtg sa decide utk terminate semula..maybe dorg akan offer lg..shingga RM8 sebulan... hohoho.. Nicee XD
Kredit mmg sa jarang beli.. dlm sebulan maybe RM5 sj.. sbb sa guna smartphone + internet utk bhubung.. Sim Maxis dlm hp sy ni pun ada satu tahun aktif tanpa topup (Validity 365).. So, intrnt 1GB RM18/sebulan ni adalah pelan yg sgt menguntungkanlah bt sy.. bt masa nilah.. Tp maybe sy akan terminate jg dlm masa sebulan dua kalau betul2 sa x puas hati...
**P/S: Saya rasa seperti ada mata-mata Maxis yg membaca post ini.. Hmmmm... (Dear Maxis, one day if I dun want to be with u anymore, please..I beg u...do not contact me again, sebab gerenti habis sj air liur kamu utk bcakap ngn sy tym tu unless u give me offer 3GB/month at RM18 or less in price.. hahah.. I know its ridiculous..I dun care.)
Tuesday, December 24, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment